Marka İşbirliklerinde Yeni Operasyon Modelleri: Dijital İşbirliği
Dijitalde marka
yönetimi yapan her kurum, sosyal medya reklam süreçleri sonrasında mutlaka
sonuç almayı bekler. Bu sonuç, genelde reklamın satışa dönüşmesidir. Halbuki
bir markanın sosyal medya yönetimine başlarken izlemesi gereken birincil yol
marka yönetimidir. Sosyal medya ve marka yönetiminin başarılı olması markaya
aidiyeti artırır, takipçilerin markayı sadece kampanya süreçlerinde değil,
sonraki zamanlarda da takip etmesini sağlar.
Klaus Schwab, ‘4.
Sanayi Devrimi’[1] kitabında
Dünya Ekonomik Forumu’nun 2020 yılına kadar öngördüğü derin değişimleri
tanımlarken ‘İşbirlikçi İnovasyon’un öneminden bahseder. Schwab’a göre yeni işbirliği modelleri, tüketici
deneyimini dönüştürecek ve tüketici için ayrı bir değer yaratacak. Tam da bu
noktada bu değerin ne olduğunu yorumlamak gerekiyor.
2019 Mayıs ayında
VIVATECH teknoloji fuarında, son zamanların en inovatif işbirliğine
rastlamıştım. Levi’s ve Jacquard by
Google, giyilebilir internet uygulaması ile ceket koluna dokunarak telefondan
müziği değişmenizi sağlayan bir uygulamayı tanıtmıştı. Telefonla uğraşmadan ‘wearable
internet’ kavramının başladığını artık biliyoruz.
Tüketici
deneyimini geliştirmenin bir modeli bu iken, diğer bir modeli de güçlü
markaların tüketiciye birlikte hizmet sunması. Bilgiye ulaşım hizmetinin 21. Yüzyılın
en önemli hizmetlerinden biri olduğunu bilerek strateji yaratmak gerekiyor. Kurumların işbirliği yaparak
bilgiyi ulaştırma operasyonlarına geçmesinin 2020-2021 yılında artacağını ve önem kazanacağını öngörmek şimdiden mümkün.
Geçtiğimiz ay DAÜ
ve KKTCELL GNÇ TALKS projesi kapsamında bilgi ulaştırma deneyimine örnek
olabilecek bir işbirliği yaptı. Çevrimiçi platformlar üzerinden dijitalin son
trendleri konuşuldu. Normalde fuar, workshop ve etkinliklerde ücretli alınabilecek
bu bilgi deneyimi gençlere fırsat olarak sunuldu. Geçtiğimiz ay ise DAÜ
mezunlarının kurduğu NUNUFY Dijital ile şirket deneyimlerini aktararak gençlere
yeni platform bilgilerini aktardık. Bilgiye ulaşımda deneyim aktarımı yaklaşımlarının önümüzdeki yıllarda oldukça önem kazanacağını belirterek, kurumların Covid krizi
sonrası işbirliği modellerine yönelmelerinin avantajlı olacağını düşünüyorum.
İşbirliği
modellerininin en önemlisi ise sosyal sorumluluk projeleri. 11 Haziran
tarihinde Facebook Chief Operating Officer Sherly Sandberg,
Google, Microsoft ve Facebook’un da aralarında bulunduğu 15 teknoloji firması
ile birlikte çocuk istismarını önlemek üzere kaynaklarını birleştirdiğini
açıkladı.[2]
Marka işbirliklerinin
operasyon modelleri değişiyor, markanız diğer markalar ile beraber hareket
etmek için hazır mı?
[1] Schwab, Klaus (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. Z. Dicleli
(Çev.), İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım


Yorumlar
Yorum Gönder