Marka İşbirliklerinde Yeni Operasyon Modelleri: Dijital İşbirliği




Dijitalde marka yönetimi yapan her kurum, sosyal medya reklam süreçleri sonrasında mutlaka sonuç almayı bekler. Bu sonuç, genelde reklamın satışa dönüşmesidir. Halbuki bir markanın sosyal medya yönetimine başlarken izlemesi gereken birincil yol marka yönetimidir. Sosyal medya ve marka yönetiminin başarılı olması markaya aidiyeti artırır, takipçilerin markayı sadece kampanya süreçlerinde değil, sonraki zamanlarda da takip etmesini sağlar.

Klaus Schwab, ‘4. Sanayi Devrimi’[1] kitabında Dünya Ekonomik Forumu’nun 2020 yılına kadar öngördüğü derin değişimleri tanımlarken ‘İşbirlikçi İnovasyon’un öneminden bahseder. Schwab’a göre yeni işbirliği modelleri, tüketici deneyimini dönüştürecek ve tüketici için ayrı bir değer yaratacak. Tam da bu noktada bu değerin ne olduğunu yorumlamak gerekiyor.
2019 Mayıs ayında VIVATECH teknoloji fuarında, son zamanların en inovatif işbirliğine rastlamıştım. Levi’s ve  Jacquard by Google, giyilebilir internet uygulaması ile ceket koluna dokunarak telefondan müziği değişmenizi sağlayan bir uygulamayı tanıtmıştı. Telefonla uğraşmadan ‘wearable internet’ kavramının başladığını artık biliyoruz.

Tüketici deneyimini geliştirmenin bir modeli bu iken, diğer bir modeli de güçlü markaların tüketiciye birlikte hizmet sunması. Bilgiye ulaşım hizmetinin 21. Yüzyılın en önemli hizmetlerinden biri olduğunu bilerek strateji yaratmak gerekiyor. Kurumların işbirliği yaparak bilgiyi ulaştırma operasyonlarına geçmesinin 2020-2021 yılında artacağını ve önem kazanacağını öngörmek şimdiden mümkün.

Geçtiğimiz ay DAÜ ve KKTCELL GNÇ TALKS projesi kapsamında bilgi ulaştırma deneyimine örnek olabilecek bir işbirliği yaptı. Çevrimiçi platformlar üzerinden dijitalin son trendleri konuşuldu. Normalde fuar, workshop ve etkinliklerde ücretli alınabilecek bu bilgi deneyimi gençlere fırsat olarak sunuldu. Geçtiğimiz ay ise DAÜ mezunlarının kurduğu NUNUFY Dijital ile şirket deneyimlerini aktararak gençlere yeni platform bilgilerini aktardık. Bilgiye ulaşımda deneyim aktarımı yaklaşımlarının önümüzdeki yıllarda oldukça önem kazanacağını belirterek, kurumların Covid krizi sonrası işbirliği modellerine yönelmelerinin avantajlı olacağını düşünüyorum.

İşbirliği modellerininin en önemlisi ise sosyal sorumluluk projeleri. 11 Haziran tarihinde Facebook Chief Operating Officer   Sherly Sandberg, Google, Microsoft ve Facebook’un da aralarında bulunduğu 15 teknoloji firması ile birlikte çocuk istismarını önlemek üzere kaynaklarını birleştirdiğini açıkladı.[2]

Marka işbirliklerinin operasyon modelleri değişiyor, markanız diğer markalar ile beraber hareket etmek için hazır mı?






[1] Schwab, Klaus (2016). Dördüncü Sanayi Devrimi. Z. Dicleli (Çev.), İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sosyal “Medya’cı” aranıyor!

Dijital Yorgunluk ve Mutluluğun Sakıncaları

Coronavirüs'ten çok, Sosyal Medyadan mı korunmak gerekiyor?