Sosyal “Medya’cı” aranıyor!

  

Çok severek takip ettiğim sosyal medya analiz yazılımı EMPLIFI, 2022’de sosyal medya alaninda takip edilecek kariyer olanakları konusunda bir öngörüde bulundu. Buna göre sosyal medya alanında çalışan insanların rollerinin oldukça önemli olacağı belirtildi. Sırası ile sosyal medya direktörü,sosyal medya stratejisti, sosyal medya uzmanı, sosyal medya analisti, içerik üreticisi, Influencer yöneticisi, sosyal medya tasarımcısı, hesap yöneticisi, reklam yöneticisi gibi çalışma alanları haritalanmış.

Kıbrıs’ta sosyal medya ile ilgilenmeye 2007 yılında başladım, Facebook’un reklam yönetimini açması 2010’u buldu. Bu bağlamda hem Kıbrıs’ın en köklü kurumlarından birinin marka yönetimini, dijital platformlar yönetimini, stratejisini ve analiz sonuçlarından çıkan veriyi yönettim: fakat bu blog yazısı yaptığım işten çok, bu işlerde benimle çalışan kişilerle ilgili.

10 yılda Sosyal Medya Birimi’nde yaklaşık 10 kişi yetişti. Kimi şu an yurt dışında markalar yönetiyor, kimi kendi şirketini kurdu, kimi uluslararası projelerde deneyimli uzman olarak çalışıyor. 3 kez gerçekleştirdiğimiz Sosyal Medya ve Brand Week’te oldukça fazla asistanımız oldu, onlar da mezun olup iş hayatına atıldılar.

Çoğu ile her gün, kimi ile ara ara haberleşiyorum. Tümünün söylediğinde çıkarımlarım şu şekilde:

1.       Yukarıda saydığım ve her birinin ayrı ayrı uzmanlık eğitimi olan, ayrı alanların tümünde güçlü ve etkili performans göstermeleri bekleniyor.

 

  •        Yaptıkları işin Facebook’ta reklam butonunu basmaktan ibaret olduğu sanılıyor.
  •        Meta Business Manager bilmeyen, eğitim almayan, marka yönetmeyen kişiler deneme yanılma yöntemi ile yaptıklarıyla sektörü zora sokuyor. Dolayısı ile iş yapan ile yapmayan aynı kefeye konulabiliyor.
  •      Tasarımcılara mutlak bir müdahale söz konusu. Onların bir sanatçı olduğu unutularak.
  •     Sektör sabırsız davranıyor, markaya yatırım yapmaktansa, sosyal medyada çıkılan reklamlardan ertesi gün satış bekleniyor. Sistemin nasıl çalıştığını anlattıklarında verdikleri bilgi kabul görmüyor.
  •      Mühendisler ve dijitalde çalışanların görev tanımları sıklıkla karıştırılıyor.    

 Liste uzayıp gidiyor. Konuyu gündeme getirmemdeki amaç, yurtdışında bu elemanların ne kadar değer gördüğü konusunda farkındalık yaratmak için. Sosyal Medya Hesap yöneticilerinin yurtdışında kazandığı rakamlar saatte 50-100 USD civarı.

Bir işi doğru yatmanın kalbinde o işi iyi bilmek yatar. İyi bilenlere şans verin ve sabırlı olun. İyi bildikleri işleri yapmasına izin verin, görev tanımlarını iyi belirleyin. Omuzlarına taşıyabilecekleri yükleri verin.

Markanızı temsil eden kişiler işlerini iyi yaparlarsa kazanan markanız olacak.

En iyi marka yöneticileri yeniyi benimseyen yöneticilerdir.

 

Bir şey bilmediğim dışında başka bir şey bilmiyorum

Socrates

 


 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dijital Yorgunluk ve Mutluluğun Sakıncaları

Coronavirüs'ten çok, Sosyal Medyadan mı korunmak gerekiyor?