Dijital Platform ve Sosyal Medya Kullanımı Raporları 2020- Covid Dönemi




Sosyal Medya ve Dijital pazarlama ile uğraşanlar Social Bakers, Statista ve Hootsuite kanallarının verileri ile güne başlarlar.
Bu yazılımlar bizlere erişim ve etkileşimdeki son trendleri, azalan trafiği ve öne geçen platformları birçok anket sonucu ve rakamsal analiz ile sağlar.
Bu hafta Social Bakers, 2020 ‘ Social Media Trends Report: The Effects of Covid-19 on marketing’ raporunu[1] yayınladı. Rapora göre Facebook etkileşimleri son ayda markalar ekseninde %107.9 artmış durumda. Organik etkileşime baktığımızda Covid dönemindeki şampiyon içeriğin canlı yayınlar olduğu rapor ile ispatlanmış durumda. Instagram’da ise Covid döneminde çoklu slide fotoğraflardan oluşan Carousel gönderileri bir numaraya çıkmış.
Rapora baktığımzda genel olarak reklamların daha az olduğu, organik içeriğin daha çok etkileşime geçtiği bir dönem oldu diyebiliriz.
Digital 2020 April Global Statshot Raporuna göre de en çok karantinada kalan ülkeler, en fazla sosyal medyayı kullandı. Bu kullanımda en fazla iletişim video aramalarında oldu.[2]
Kullanıcı istatistiklerine baktığımızda özellikle Facebook ve Whatsapp’ın rekor kullanım oranlarını görmekteyiz. Yaklaşık 25000 kullanıcı ile yapılan bir araştırma[3] Whatsapp trafiğinin %40 arttığını gösteriyor. Facebook’ta mesajlaşma ise %50 oranında artmış durumda[4]

İşletmelerin sponsorlu reklamlarının azaldığını, bireysel iletişimin ise rekor düzeyde arttığını tüm raporlarda gözlemlemek hayli ilginç. Açılımlara başladığımız bu dönemde, kullanıcıların hangi platformlarda olduğunu göz önünde bulundurarak reklam vermek gerekiyor. Facebook’a reklam verin ama insanların mesajlaşmadaki yoğunluğunu unutmayarak Messenger’e veya Facebook videolarına da reklam entegre edin.
Birbirinden ilginç rapor ve analizlerin bulunduğu bağlantılar aşağıda. Dijital, sosyal medya, marka yönetimi ve reklam ile uğraşanlar mutlaka göz atsın.
İyi haftalar!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sosyal “Medya’cı” aranıyor!

Dijital Yorgunluk ve Mutluluğun Sakıncaları

Coronavirüs'ten çok, Sosyal Medyadan mı korunmak gerekiyor?