Dijital Platform ve Sosyal Medya Kullanımı Raporları 2020- Covid Dönemi
Sosyal Medya ve Dijital pazarlama ile uğraşanlar Social Bakers,
Statista ve Hootsuite kanallarının verileri ile güne başlarlar.
Bu yazılımlar bizlere erişim ve
etkileşimdeki son trendleri, azalan trafiği ve öne geçen platformları birçok
anket sonucu ve rakamsal analiz ile sağlar.
Bu hafta Social Bakers, 2020 ‘
Social Media Trends Report: The Effects of Covid-19 on marketing’ raporunu[1]
yayınladı. Rapora göre Facebook etkileşimleri
son ayda markalar ekseninde %107.9 artmış durumda. Organik etkileşime
baktığımızda Covid dönemindeki şampiyon içeriğin canlı yayınlar olduğu rapor ile
ispatlanmış durumda. Instagram’da ise Covid döneminde çoklu slide
fotoğraflardan oluşan Carousel gönderileri bir numaraya çıkmış.
Rapora baktığımzda genel olarak reklamların daha az olduğu, organik içeriğin daha çok etkileşime geçtiği bir dönem oldu diyebiliriz.
Digital 2020 April Global
Statshot Raporuna göre de en çok karantinada kalan ülkeler, en fazla sosyal medyayı kullandı.
Bu kullanımda en fazla iletişim video aramalarında oldu.[2]
Kullanıcı istatistiklerine
baktığımızda özellikle Facebook ve Whatsapp’ın rekor kullanım oranlarını görmekteyiz.
Yaklaşık 25000 kullanıcı ile yapılan bir araştırma[3]
Whatsapp trafiğinin %40 arttığını gösteriyor. Facebook’ta mesajlaşma ise %50
oranında artmış durumda[4]
İşletmelerin sponsorlu
reklamlarının azaldığını, bireysel iletişimin ise rekor düzeyde arttığını tüm
raporlarda gözlemlemek hayli ilginç. Açılımlara başladığımız bu dönemde,
kullanıcıların hangi platformlarda olduğunu göz önünde bulundurarak reklam
vermek gerekiyor. Facebook’a reklam verin ama insanların mesajlaşmadaki
yoğunluğunu unutmayarak Messenger’e veya Facebook videolarına da reklam entegre
edin.
Birbirinden ilginç rapor ve
analizlerin bulunduğu bağlantılar aşağıda. Dijital, sosyal medya, marka
yönetimi ve reklam ile uğraşanlar mutlaka göz atsın.
İyi haftalar!

Yorumlar
Yorum Gönder