Her yerin aynı, hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı zamanlar : 2020 yıl sonuna kadar nasıl sosyal medya ve dijital pazarlama yapılmalı?


Her yerin aynı, hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı zamanlar : 2020 yıl sonuna kadar nasıl sosyal medya ve dijital pazarlama yapılmalı?

Mayıs ayı itibari ile açılacak olan tüm sektörler farklı stratejiler ile çalışacak. Her alanda olduğu gibi ülkemizin başlıca pazarlama mecrası olan sosyal medya platformları da daha bir önem kazanacak. Bu süreçte dijitalleşen ve tüketici/takipçinin işini kolaylaştıran firmaların daha çok tercih edildiğini gördük. Mayıs ayından sonra itibar yönetimi ile birlikte birçok sektörün sosyal medya ve dijital pazarlamaya nasıl adapte olması gerektiği konusunda öngörü ve önerilerim:

1.      Online alışveriş yapma imkanı sunan tüm iş yerlerinin bu hizmetleri devam ettirmesi gerekiyor. Bu,  iyi bir yazılım veya uygulama ile desteklenirse uzun vadede firmaların satın alma davranışları üzerine müthiş bir datası olacak.
2.      Otellerin hijyen protokollerini yenilemesi ve hijyen konusunda ne yaptıklarını iletişim, pazarlama ve reklam stratejilerine entegre etmesi gerekiyor. Artık konaklama alanının ne kadar güzel değil, ne kadar temiz olduğu ve nasıl temizlendiği önemli hale gelecek.
3.      Yeme içme sektöründeki paket servislerin yine akıllı uygulamalarla yapılması müşteri memnuniyeti açısından önemli olacak.
4.      Eğitimde yeni teknolojiyi kullanan kurumlar daha öne çıkacak. Teams ve Zoom’a alternatif yazılım geliştirenler kazanacak. Devlet okullarının da bu şekilde yenilenmesi bir eğitimci olarak en arzu ettiğim durumlardan bir tanesi; umarım bu konuda adım atılır.
5.      Bankaların müşteri işlemlerini randevu usulü ile yapması zaten alıştığımız bir durum olmakla birlikte, bu işlemleri online görüşmelerle, müşteriden talimat alarak yapmasının elzem olduğu bir dönemden geçiyoruz. En az şubeye getiren banka, en fazla tercih edilen olacak. Burada en önemli nokta, bu hizmetleri bütünleşik pazarlama stratejileri ile kitlelere en iyi şekilde duyurabilmek.
6.       Toptan ve perakende satışlarda, ürünün ambalajının değil, ürünün neden kullanıldığının pazarlanması gereken bir döneme giriyoruz. Sağlıklı ve pratik ürünler öne çıkacak.
7.      Sosyal dayanışma ve yardım kampanyalarına katkı yapan firmalar tercih edilecek. Bu kriz döneminde sosyal dayanışmanın ne kadar öne çıktığına oldukça fazla şahit olduk.
8.      Yerel firmaların daha fazla tercih edilebileceği ve bu konuda etkili reklamların yapabileceği bir döneme gireceğimize inanıyorum.


Son olarak, doğru bilgi veren, iyi fiyat politikasını güden ve müşteri odaklı düşünen tüm firmaların öne çıkması şans olmayacak. 30 yıldır dijitalleşmeyi bekleyen ülke, dijitalleşme yolunda süratle ilerliyor. Bu her sektör için bir fırsat.

Başarının yüzde ellisi halkla ilişkilerdir. Samimi iletişime inanın J

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sosyal “Medya’cı” aranıyor!

Dijital Yorgunluk ve Mutluluğun Sakıncaları

Coronavirüs'ten çok, Sosyal Medyadan mı korunmak gerekiyor?