Her yerin aynı, hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı zamanlar : 2020 yıl sonuna kadar nasıl sosyal medya ve dijital pazarlama yapılmalı?
Her yerin aynı,
hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığı zamanlar : 2020 yıl sonuna kadar nasıl sosyal medya ve
dijital pazarlama yapılmalı?
Mayıs ayı itibari
ile açılacak olan tüm sektörler farklı stratejiler ile çalışacak. Her alanda
olduğu gibi ülkemizin başlıca pazarlama mecrası olan sosyal medya platformları
da daha bir önem kazanacak. Bu süreçte dijitalleşen ve tüketici/takipçinin
işini kolaylaştıran firmaların daha çok tercih edildiğini gördük. Mayıs ayından
sonra itibar yönetimi ile birlikte birçok sektörün sosyal medya ve dijital
pazarlamaya nasıl adapte olması gerektiği konusunda öngörü ve önerilerim:
1.     
Online alışveriş yapma imkanı sunan tüm iş
yerlerinin bu hizmetleri devam ettirmesi gerekiyor. Bu,  iyi bir yazılım veya uygulama ile
desteklenirse uzun vadede firmaların satın alma davranışları üzerine müthiş bir
datası olacak.
2.     
Otellerin hijyen protokollerini yenilemesi ve
hijyen konusunda ne yaptıklarını iletişim, pazarlama ve reklam stratejilerine
entegre etmesi gerekiyor. Artık konaklama alanının ne kadar güzel değil, ne
kadar temiz olduğu ve nasıl temizlendiği önemli hale gelecek.
3.     
Yeme içme sektöründeki paket servislerin yine
akıllı uygulamalarla yapılması müşteri memnuniyeti açısından önemli olacak.
4.     
Eğitimde yeni teknolojiyi kullanan kurumlar daha
öne çıkacak. Teams ve Zoom’a alternatif yazılım geliştirenler kazanacak. Devlet
okullarının da bu şekilde yenilenmesi bir eğitimci olarak en arzu ettiğim
durumlardan bir tanesi; umarım bu konuda adım atılır.
5.     
Bankaların müşteri işlemlerini randevu usulü ile
yapması zaten alıştığımız bir durum olmakla birlikte, bu işlemleri online
görüşmelerle, müşteriden talimat alarak yapmasının elzem olduğu bir dönemden
geçiyoruz. En az şubeye getiren banka, en fazla tercih edilen olacak. Burada en
önemli nokta, bu hizmetleri bütünleşik
pazarlama stratejileri ile kitlelere en iyi şekilde duyurabilmek.
6.     
 Toptan ve perakende satışlarda, ürünün
ambalajının değil, ürünün neden kullanıldığının pazarlanması gereken bir döneme
giriyoruz. Sağlıklı ve pratik ürünler öne çıkacak.
7.     
Sosyal
dayanışma ve yardım kampanyalarına katkı yapan firmalar tercih edilecek. Bu
kriz döneminde sosyal dayanışmanın ne kadar öne çıktığına oldukça fazla şahit
olduk.
8.     
Yerel
firmaların daha fazla tercih edilebileceği ve bu konuda etkili reklamların
yapabileceği bir döneme gireceğimize inanıyorum.
Son olarak, doğru bilgi veren, iyi fiyat politikasını güden ve müşteri
odaklı düşünen tüm firmaların öne çıkması şans olmayacak. 30 yıldır
dijitalleşmeyi bekleyen ülke, dijitalleşme yolunda süratle ilerliyor. Bu her
sektör için bir fırsat.
Başarının
yüzde ellisi halkla ilişkilerdir. Samimi iletişime inanın J


 
Yorumlar
Yorum Gönder